12 komentářů Přečtete za: 9 min

Velká sonda do světa odpadů a zero waste života (+ 8 tipů bezobalového guru)

Člověk je druh tvořivý. Kromě dobrých věcí však dokáže vytvořit i problémy. Jeden hodně aktuální máme každý den doslova na talíři. Stále komplikovanější otázku zahlcení světa odpady.

Není divu. Vždyť v dnešní době narůstá počet výrobců, a tedy i zboží, které můžeme relativně snadno pořídit. To je v pořádku, máme tržní ekonomiku. Když jsme však jako spotřebitelé spolu s výrobky nuceni kupovat i Himaláje odpadu, něco je špatně.

Celý článek →

6 komentářů Přečtete za: 6 min

Drogerie pod lupou: Kdo je pomocník a kdo nevítaný host?

Úklidu bytu, mytí nádobí a praní špinavého prádla se věnujeme celý život. Proto nad původem a složením pomocníků do domácnosti nejde jen tak mávnout rukou. Žijeme obklopeni lahvičkami, jejichž obsah nemizí spláchnutím do nějaké kouzelné díry, která nikam nevede. Naopak, je napojená pomyslnou pupeční šňůrou přímo zpátky na naše těla.

A tak je potřeba si to konečně přiznat. Od dob našich babiček, které řádily se sodou, citrónem, solí nebo obyčejným mýdlem, se toho hodně změnilo. Běžná drogerie dnes obsahuje i chemikálie, před kterými bychom se měli mít na pozoru.

Celý článek →

36 komentářů Přečtete za: 12 min

Jak se nesložit ze složení kosmetiky

Na éčka v potravinách už má dnes většina z nás dobrý čich. Orientujeme se v nich a když ne, máme chytré aplikace a seznamy na internetu. Látky v kosmetice jsou ale pro laika pořád ještě jako záhada hlavolamu.

Není se čemu divit. Oproti potravinářství, které používá kolem 300 přídatných látek, je kosmetický průmysl daleko vynalézavější. Počet povolených látek v kosmetice totiž sahá do tisíců (některé zdroje uvádí až 30 tisíc!).

Celý článek →

39 komentářů Přečtete za: 10 min

Intimní hygiena – Co vám běžní výrobci o dámských potřebách neřeknou

Používáme je jen pár dní v měsíci. Přesto je výběr intimních hygienických potřeb pro zdraví ženy mimořádně důležitý. Ženské sliznice jsou totiž díky svému tenkému povrchu daleko citlivější a dokáží snadno absorbovat větší množství chemikálií než pokožka našeho těla.

Sečteno podtrženo, jedna žena za svůj život použije zhruba 11 tisíc tampónů, nebo vložek. To je dost na to, abychom potřeby intimní hygieny nevybíraly jen podle hezkého obalu a počtu kapiček…

Celý článek →

Přečtete za: 7 min

Tajemství ekodrogerie Sonett: Vyplatí se udělat jí místo v poličce?

Na začátku všeho byla voda.

A přírodovědec. Johannes Schnorr stál u vzniku značky ekologické drogerie jménem Sonett. A není divu. Byl totiž jedním z prvních vědců, který už v 60. letech minulého století odhalil obrovský rozsah znečištění podzemní vody v Německu. Způsobily ho tehdy povrchově aktivní látky z běžných pracích a mycích prostředků. Výzkum byl pro Johannese tak šokující, že se rozhodl jednat.

Celý článek →

3 komentářů Přečtete za: 4 min

Bez obalu: Exkurze do prvního londýnského zero waste obchodu

Čím dál více lidí si uvědomuje skutečný dopad plastů na naši planetu. Emma Henderson, zpravodajka deníku The Independent, se proto vydala do prvního londýnského obchodu s názvem Bulk Market, kde žádné průhledné fólie nenajdete.

Zajímalo ji, jestli takto vypadá budoucnost nakupování a jestli lze vytvořit domácnost bez odpadu…

Celý článek →

Přečtete za: 6 min

Ekodrogerie Bio-D pod lupou. Tváří se zeleně. Jaká je doopravdy?

Ekodrogerie Bio-D

80. léta 20. století jsou v plném proudu, když Michael Barwell, pozdější zakladatel značky ekologické drogerie Bio-D, nastupuje ve Velké Británii do přístavu jako uklízeč a údržbář obchodních lodí. Při práci musí nosit ochranné prostředky včetně masky, a tak se sám sebe ptá, proti čemu se to vůbec chrání.

Netrvá tedy dlouho a začíná zkoumat složení lahviček, se kterými dennodenně přichází do kontaktu. Pojem přírodní drogerie tehdy ještě nikdo neslyšel.

Celý článek →

35 komentářů Přečtete za: 9 min

Tým je pro nás vším

econea-tym

Když člověk začíná podnikat, obvykle vše stojí jen na něm samotném. Jestli firma zvládne úspěšný start, závisí na jasném zaměření majitele, na jeho nastavení i nasazení, na vytrvalosti…

Má-li však firma být dlouhodobě úspěšná a nezavřít podnikatele do destruktivního kolečka workoholismu a závislosti všeho na něm samotném, nejde to jinak než skrz delegování na druhé. Začíná budování týmu.

Celý článek →

33 komentářů Přečtete za: 4 min

Econea a ekologické balení v duchu zero waste

Kázat vodu a pít víno – tak to bychom opravdu neradi. Naopak – chceme dokázat, že provoz e-shopu může být po všech stránkách šetrný.

Balení a expedice je středobodem celého internetového prodeje. Posíláme mnoho tisíc balíků měsíčně a to už je slušná hromada krabic a výplní, kterou vyprodukujeme. A tahle kopa může a nemusí být šetrná k přírodě. Závisí to na celkovém přístupu k věci. Jednoduše je to o tom, na jakých hodnotách firma stojí a co je pro ni prioritní. My máme jasno.

Celý článek →