1 komentář Přečtete za: 5 min

Veganské mateřství a rodičovství. 7 složek stravy, které není radno podceňovat

Těhotenství a mateřství je krásným obdobím očekávání a neopakovatelných okamžiků blízkosti s nově vylíhnutým drobečkem. Je to však i doba velkého vypětí sil i nervů a života převráceného naruby. Rodičům novorozeného uzlíčku se zhroutí zavedený denní režim, žalostně ubývá kvalitního spánku a správné stravování najednou představuje nečekanou výzvu. Dá se toto období prožít kvalitně a…

Pokračovat ve čtení →

1 komentář Přečtete za: 9 min

Brát, či nebrat? Klíčové doplňky stravy (nejen) pro vegany

Bledé propadlé tváře, místo paží útlé špagetky a síla blechy. Tento stereotypní obrázek vegana dostal v posledních letech pořádně na frak. Na rostlinnou stravu se obrací čím dál víc špičkových sportovců. Od vytrvalostních běžců, hráčů amerického fotbalu, až po boxery.1 O příznivém působení na celkové zdraví a výkon nás informuje smršť vědeckých studií a veganství v…

Pokračovat ve čtení →

Přečtete za: 5 min

Šetření v době koronaviru. Kde se krátkodobá úspora může pěkně prodražit?

úvodní obrázek

Prakticky ze dne na den jsme se ocitli uprostřed nečekané kalamity. Onemocnění Covid-19 mnohým sáhlo na zdraví a rozsáhle ochromilo ekonomiky zemí po celém světě. V myšlenkách některých lidí se tak v této nejisté situaci rozblikaly červené kontrolky, které velí – je čas šetřit! My v Econea.cz věříme, že šetrné hospodaření se zdroji i produkty…

Pokračovat ve čtení →

Přečtete za: 5 min

Účinkuje antibakteriální gel proti virům? Pozor na častý omyl

Pryč jsou časy, kdy lidé za své nemoci a neduhy vinili zlé duše a démony. Dnes už díky pokroku medicíny a vědy moc dobře víme, že příčinou zdravotních obtíží bývají často bakterie a viry. Nekontrolované šíření druhých jmenovaných – titěrných cizopasníků – spojuje nyní jednotlivce a národy celého světa. A zatímco v dávných dobách se…

Pokračovat ve čtení →

2 komentáře Přečtete za: 4 min

Možné dopady koronaviru na naši budoucnost

Asi už nám všem začíná být jasné, že svět po koronavirové karanténě nebude stejný jako před ní. Z médií se na nás valí počty nakažených a zesnulých lidí, ekonomické i společenské předpovědi.1 Nebyli bychom to ale my, kdybychom vám v tom nepřeberném množství informací nevybrali čerstvou dávku zelené naděje. Právě ta totiž může pomoci vidět…

Pokračovat ve čtení →

2 komentáře Přečtete za: 9 min

Environmentalistka Jana Půlpánová: „Tohle není překvapivá situace. Nedělejme své minimum, ale maximum.”

S Janou Půlpánovou, environmentalistkou, ekoistkou1, minimalistkou, vegankou, zakladatelkou agentury Envirostyl a Chytrých kaší JAPŮ, jsme se bavily o současné situaci z pohledu ekologie, o odpadech z pandemie koronaviru a o příležitostech karantény pro nás i pro životní prostředí. Jak vnímáš současnou situaci? Koronavir je něco, co se může dít i v budoucnu, jen pod jiným…

Pokračovat ve čtení →

3 komentáře Přečtete za: 8 min

Po stopách greenwashingu do českých obchodů. Econea.cz radí, jak nenaletět

Všimli jste si? Bez ohledu na roční období se to všude náramně zelená. Pulty a regály obchodů prorůstají čerstvé výhonky, drobné lístečky i květy všemožných druhů rostlin. Na lahvičkách a krabičkách kosmetických i drogistických produktů propukla zelená bio epidemie. Je to ale opravdu tak pozitivní trend, jak bychom si přáli? Na trhu se totiž ze…

Pokračovat ve čtení →

2 komentáře Přečtete za: 8 min

Odhalení tajemného životabudiče. S květinovou vodou proti únavě, stresu i akné

úvodní fotka

Běžíte po rozkvetlé louce. Skoro jako by vás nohy nadnášely. Hřejivé sluneční paprsky dopadají na vaše víčka a vy je slastně mhouříte. Crrrrrr. Ve vteřině si uvědomujete, že nejde o roztomilé volání cvrčků, ale váš budík. Jeho křik přehluší příjemný sen. Louka mizí. Je ráno. Se zalepenýma očima klopýtáte do koupelny. Nahmatáte kohoutek a studenou…

Pokračovat ve čtení →

12 komentářů Přečtete za: 2 min

Kosmetická značka Navia se mění na Kvitok

Oblíbená slovenská značka přírodní kosmetiky loni prodělala šok. Po pěti letech fungování dostala od celosvětově působící společnosti oficiální výzvu na ukončení používání jména a loga Navia, protože se údajně vizuálně a foneticky podobá jejich logu. Přitom tyto dvě firmy nepoužívají stejné suroviny, nemají stejné cíle, zákazníky ani stejná prodejní místa. Navia měla několik možností –…

Pokračovat ve čtení →